فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب

طب سوزنی

طب سوزنی :دارای تاریخ دیرینه است. در کتب باستانی و قدیمی آمده است که وسایل ابتدایی طب سوزنی ، سوزن سنگی است که در دوره باستان بکار می رفت.

طب سوزنی

پزشکان طب سوزنی کار معتقداند زمانی فرد بیمار می شود که چیزی مسیر حرکت انرژی (chi) را بلوکه کرده و یا تعادل آن را برهم زده باشد. آنها معتقداند طب سوزنی کمک می کند که مسیر بلوکه شده برداشته شود و یا تعادل انرژی در بدن به شکل اول برگردد.

برخلاف این نظر، بیشتر پزشکان غربی معتقداند که طب سوزنی با فشار برروی نقاط خاص باعث تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت های همبند می شود. این تحریک ها باعث افزایش ترشح مسکن های طبیعی بدن و  همچنین افزایش جریان خون در بدن می شود.

چگونه انجام می شود؟

بعد از معاینه توسط پزشک طب سوزنی کار، وی نقاط بلوکه شده و یا دارای مشکل در بدن شما را مشخص می کند. مشکل در هر نقطه ای از بدن باعث ابتلا به بیماری خاصی می شود. بعد از اینکه پزشک نقاط مشکل دار را یافت، شروع به فروکردن سوزن در پوست شما می نماید. هرچند روش هر پزشک طب سوزنی کار با دیگری متفاوت است، اما معمولا این درمان بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول کشیده و ممکن است، نیاز به چند جلسه درمان و یا مراجعه منظم و همیشگی به پزشک باشد.

درمان چه بیماری هایی؟

افراد برای درمان درد و همچنین درمان بعضی از انواع بیماری های خاص از طب سوزنی استفاده می کنند. شما می توانید از طب سوزنی به عنوان درمانی کامل و یا در کنار سایر درمان ها استفاده نمایید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از شیمی درمانی برای درمان تهوع و استفراغ ناشی از بارداری و شیمی درمانی و درد بعد از جراحی مفید است. همچنین این طب برای:

درمان مشکلات بعد از سکته مغزی، که شامل بازگرداندن مهارت هایی که فرد در نتیجه آسیب سکته مغزی از دست داده می باشد.
درمان سردرد، نتیجه یکی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از طب سوزنی در کنار سایر درمان ها به درمان طولانی مدت انواع سردرد ها از جمله میگرن کمک می نماید.
گرفتگی های ناشی از قاعدگی.
درمان فیبرومیالژیا ، یا درد خشکی گسترده ماهیچه ها و بافت های نرم بدن.
درمان درد ناشی از گرفتگی عضلات.
درمان درد ناشی از آرتروز و بهبود عملکرد مفصل آرتروزی.
درمان درد کمر، در افرادیکه مبتلا به کمر درد هستند، طب سوزنی به کاهش درد و افزایش فعالیت کمک می کند.
درمان مشکل کارپال تونل .
در درمان آسم نیز از این روش می توان استفاده نمود.
درمان اعتیاد به مواد مخدر .
کاهش و یا درمان درد دندان.
کاهش درد زایمان.

طب سوزنی

همه انواع درمان ها حاوی خطرات و فوایدی هستند.

فواید:

زمانیکه بدرستی استفاده شود، ایمن می باشد.
تعداد بسیار کمی تاثیر جانبی دارد.
درمان ترکیبی مناسبی می باشد. (زمانیکه با درمان های جدید ترکیب شود خوب است)
برای کنترل بعضی از انواع درد مفید است.
برای بیمارانی که بدنشان به داروهای مسکن جواب نمی دهد، مفید می باشد.
برای بیمارنی که علاقه به مصرف داروهای مسکن ندارند مفید است.چ

خطرات:

در صورتیکه بیمار مبتلا به اختلال خونریزی دهنده است، خطرناک می باشد.
در صورتیکه بیمار از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کند، خطرناک می باشد.
ممکن است خونریزی، کبودی و درد درجاییکه سوزن فرو می رود، ایجاد می شود.
ممکن است سوزن شکسته و به یکی از اندام های داخلی آسیب برساند (بسیار نادر).
سوزن استریل نشده می تواند بیمار را آلوده کند.
اگر عمیقا وارد قفسه سینه و یا قسمت بالایی پشت شود، امکان خوابیدن ریه ها وجود دارد(بسیار نادر).

آیا طب سوزنی درد دارد؟

سوزن های  طب سوزنی بسیار نازک هستند و هنگامی که وارد بدن می شوند، یا اصلا درد ندارند و یا درد خیلی کمی را ایجاد می کنند.

بعد از درمان، احساس پرانرژی بودن و آرامش به فرد دست می دهد.

به هر حال، وارد کردن سوزن به بدن، کمی درد ایجاد می کند.

اثرات طب سوزنی را در هر یک از دردها و مشکلات زیر برای شما می گوییم.

طب سوزنی ممکن است میگرن و یا سردردهای تنشی را تسکین دهد
کمردرد : اگر درمان های اصلی و استاندارد، نتوانند کمردردتان را بهبود دهند، طب سوزنی ممکن است در کاهش این درد موثر باشد.

یک مطالعه گسترده نشان داد، طب سوزنی که بیشتر از سه ماه طول می کشد، بهتر از درمان های مرسوم در درمان کمردرد موثر است.

تاریخچه طب سوزنی

پس از آن که طب سوزنی نیز به مانند سایر روش های طب سنتی در دنیا، از سیستم های پزشکی و بهداشتی چین حذف و با طب کلاسیک جدید جایگزین شده بود، در زمان مائو و به دلیل کمبود پزشک در چین، مجدداً بر سر زبان ها افتاد.طب سوزنی از اواخر قرن بیستم توسط پژوهشگران مورد پژوهش جدی علمی قرارگرفته‌است، هم از جهت نحوه اثر آن و پایه‌هایش و هم از جهت اثرهای بالینی‌اش.

در گذشته‌های نه چندان دور توافقی بین پزشکان و درمانگران بر علمی بودن و موثر بودن اثرهای ناشی از درمان این طب،حاصل نمی‌شد اما اکنون با آزمایش‌های بالینی گوناگون بر اثبات‌پذیری درمان و تسکین بیماری‌های مختلف دیگر اثر طب سوزنی چیزی فراتر از دارونما گشته‌ است.

دکتر علی محمد ملاحی | طب سنتی در گرگان | موسسه طب الرضا | طب سوزنی