فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب

ماساژ درمانی در گرگان

از آنجایی که ماساژ در سطوح مختلف از جمله جسمانی، روانی، هیجانی واجتماعی تاثیرگذار است به طرق مختلف می توان ازفواید ماساژ بهره برد.

ماساژی که به صورت تخصصی و دقیق اجرا شود قابلیت عملکردی افراد را از دو طریق می تواند افزایش دهد:

۱ بهینه سازی عوامل عملکردی

۲ حمایت از روند ترمیم در بافت های نرم

ماساژ درمانی در گرگان – سبکهای مختلف ماساژ درمانی کدامند؟

ماساژ درمانی در گرگان

امروزه بالغ بر ۸۰نوع مختلف ماساژ و كار بر روی بدن وجود دارد .این تكنیك ها به پنج گروه تقسیم می شوند:

ماساژ سنتی اروپایی :

شامل راه هایی بر اساس فیزیولوژی و آناتومی  طب سنتی  غربی. پنج تكنیك دست ورزی بافت های نرم بدن در آن ،مورد استفاده قرار می گیرند .

ماساژ معاصر غربی :

این روش نیز بر پایه روش های طب سنتی مدرن آناتومیك شامل تكنیكهای دست ورزی فراتر از چارچوب ماساژ سوئدی بنا شده است وشامل ماساژ عصبی، ماساژ ورزشی و میوتراپی می باشد.

ماساز در روش های اصلاح حركت و ساختار: این تكنیكها بر ساختار و حركت بدن تأكید دارند .این روشها بدن را با كمك وزن و با دست ورزی بر روی بافتهای نرم و یا اصلاح الگوهای غلط حركتی ، سازماندهی و كامل می كنند. نمونه های آن عبارتند از: هلر ورك، رولفینگ، فلدن كرایس و تكنیك الكساندر.

ماساژ شرقی:

تكنیك های ماساژ شرقی بر اساس اصول طب سنتی چین بنا شده و انرژی حیاتی را كه معتقدند در كانال های غیر قابل رؤیت در بدن جریان دارد تجدید می كنند .این متد ها شامل طب فشاری و شیاتسو می باشند.

متدهای انرژی، پایه:

این متدها كه در طب سنتی چین یافت نخواهد شد، منجر به اثر بر روی حوزه انرژی كه درون و اطراف بدن را احاطه نموده ،می شوند .این كار هم با فشار و دست ورزی بر روی جسم وهم از طریق عبور دست از میان یا درون حوزه انرژی بدن صورت می گیرد. نمونه های روش های انرژی عبارتند از: درمان قطبی، لمس شفابخش و ریكی.
بسیاری از ماساژدرمانگر ها تركیبی از روش های فو ق را بر اساس وضعیت بیمار اعمال می كنند.

ماساژ درمانی چگونه اثر می کند ؟

معمولا انواع ماساژ با یك مكانیسم مشابه بر روی بدن اثر می گذارند. زمانی كه ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد تجمع مواد زاید از جمله اسیدلاكتیك می تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود. ماساژ بطور عام و ماساژ سوئدی به طور خاص، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده ، مواد غذایی و اكسیژن تازه را به بافتهای مزبور می رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی كمك می كند.

ماساژ درمانی

موارد احتیاط در ماساژدرمانی چیست؟

در صورتی كه مبتلا به تب بالا، التهاب، عفونت، فلبیت، ترومبوز، یرقان یا بیماری عفونی پوستی هستید از ماساژ اجتناب كنید.

روی زخمهای باز یا سوختگی یا موضع جراحت قبلی ماساژ انجام ندهید. در كوفتگی یا رگ به رگ شدن، ماساژ را بمدت ۲۴ ساعت به تأخیر بیاندازید.

در صورت ابتلا به یك بیماری مزمن، مانند آرتریت، سرطان یا بیماری قلبی ، قبل از انجام ماساژ با پزشك خود مشورت نمایید.

در صورتی كه باردار هستید به ماساژ درمانگر خود اطلاع دهید ، زیرا ماساژ برخی نواحی، باعث زایمان زودرس می شود.

کمک به درمان بعضی از بیماری‌ها با روش ماساژ که به آن ماساژ پزشکی یا ماساژ درمانی گفته می‌شود، با روش‌های معمولی و ساده که به منظور آرامش افراد استفاده می‌شود، متفاوت است. این روش، امروزه به عنوان یکی از شاخه‌های طب مکمل برای درمان برخی بیماری‌ها، طرفداران زیادی دارد. روش‌های ساده ماساژ که در مراکز غیرپزشکی به منظور آرامش مراجعان انجام می‌شود نیز می‌تواند دارای فواید پزشکی باشد، اما نباید این نوع ماساژ را با ماساژ پزشکی که هدف آن درمان بیماری است، اشتباه گرفت. درمانگران فیزیوتراپی  نیز از بعضی تکنیک‌های ماساژ استفاده می‌کنند. یکی از شاخه‌های تخصصی ماساژ پزشکی، توینا (Tuina) نام دارد که بر اساس تکنیک‌های فشار، کشش، حرکت مفاصل و تحریک نقاط خاص طب سوزنی در بدن و بر اساس فلسفه طب چینی است.

ماساژ درمانی

افزایش سطح هوشیاری و شفافیت ذهنی از تریق ماساژ درمانی

افزایش سطح هوشیاری و شفافیت ذهنی عامل مهمی در افزایش سطح کیفی زندگی و راندمان فعالیت های روزمره است . تکنیک هایی که با سرعت زیاد و با به کارگیری از روش های تحریک کننده حواس استفاده می شود، اغلب برای افزایش قدرت ذهنی طراحی شده اند.

پژوهش ها نشان می دهد که جلسه های کوتاه مدت ماساژ (۳۰-۱۵دقیقه ای) با آهنگ سریع و با استفاده از روش های محرک حواس مانند: ضربه زدن، تحریک فعال مفصل ها باعث افزایش هوشیاری می شود. به علاوه آرامش فکری و ذهنی باعث افزایش تمرکز و توجه در افراد می شود.

ماساژ درمانی

طب سنتي

ماساژدرماني،طب سوزني،دكتر مسعود اكبري ناصري،دكتر علي محمد ملاحي،دكتر طب سنتي در گرگان